Katherine McNamara Hungary


Katherine McNamara Hungary

Walker: Independence – Új képek és interjú a készítőkkel, színészekkel

szept 13, 2022
Dee

A Walker: Independence sorozat premierje egyre közeledik (október 6.) és minél közelebb kerülünk hozzá, annál több információt osztanak meg róla a készítők és színészek. Most új epizód képeket, posztereket és egy interjút hoztam el nektek róla:

006.jpg005.jpg

003.jpg004.jpg
Aki ismeri a Walker sorozatot, nekik ismerős lehet Hoyt Rawlins karaktere, aki az anyasorozatban meghal, de most a spinoffba a karakterét visszahozzák és szintén Hoyt Rawlins karakterét formálja meg, de most itt egy ősét az eredeti sorozatban megjelenített karakterének. Így tehát Hoyt Rawlinsnak meg kellett halnia, hogy most Hoyt Rawlins élhessen.
Mindez még azelőtt kezdődött, hogy a Walker első epizódját leadták volna a CW csatornáján 2021 januárjában. Miközben az írók megtervezték az első évad történéseit – Cordell Walker (Jared Padalecki) életét követve, aki egy hosszú, titkos küldetésből tér vissza és kénytelen szembe nézni a gyászával a felesége elvesztése miatt – az egyik író, Seamus Fahey egy teljesen más történeten kezdett el gondolkozni, ami sok évvel korábban játszódik.
Folyton olyanokat emlegettünk, mint ‘az ötödik generációs Walkerek’, így úgy éreztük, hogy ez egy lehetőség.  Mégis akkor kik lehettek az első generációs Walkerek!? – mesélte Fahey az Entertainment Weeklynek.
Ez a kérdés foglalkoztatta Faheyt, aztán Cordell legjobb barátjának, Hoytnak (Matt Barr) a meggyilkolása miatti bűntudata gyújtotta meg a gyufát: Mi lenne, ha elmesélne egy történetet a Walkerek első generációjáról, ami az 1800-as években játszódik és a főszerepben, Matt Barr lenne (egy sokkal idősebb), Hoyt Rawlins?
Kicsivel kevesebb, mint két évvel később Walker a harmadik évadához érkezett, a Walker Independence pedig készen áll az első évad bemutatására. A történet Abby Walkert (Katherine McNamara) követi nyomon, aki bostoni lakosként a texasi Independence városkába tart, ahol a férje lenne a seriff. Amikor azonban a férjét a szeme láttára gyilkolják meg, találkozik, Caliannal (Justin Johnson Cortez), egy indián nyomolvasóval, aki segít neki eljutni Independence-be. Válaszokat keres, és meg is kapja őket, amikor rájön, hogy éppen az a férfi, aki lelőtte a férjét, lett a város megbízott seriffje.
Nem egy tipikus nő itt Nyugaton, sokkal több hatóereje van, mint sok más nőnek az 1800-as évekbe. Ahelyett, hogy áldozattá válna, inkább maga választja meg a sorsát, előre halad és rátalál ezekre a kedves emberekre. – Katherine McNamara

Calian mellett olyan kedves emberek játszanak majd szerepet Abby életébe, mint a burleszk táncosnő Kate (Katie Findlay), aki látszólag sokat tud a város működéséről; Augustus a seriffhelyettes (Philemon Chambers), aki nagyon is hasznos szövetségese lehet, a kínai bevándorló Kai (Lawrence Kao), aki a helyi mosodát vezeti és azonnal megkedveli Abbyt; és persze ott van Hoyt Rawlins (Barr), akit az ördögi viselkedése – és az egész napos ivászat – szembeállít Abbyvel – amíg ez nem lesz belőle…
A mai Hoytnak, számomra bizonyos értelemben csak a szája járt. Hoytnak ezt a változatát inkább a tettek emberének látom.
De bármennyire is Abby történetéről szól a sorozat, nem véletlenül van ilyen sok szereplője a drámának. Elvégre miért is kellene részt venni a westernek újjáélesztésében, ha nem találsz semmi újat benne?
Itt a lehetőség, hogy ezt most egy más szemszögből nézzük. Meg lehet csinálni egy westernt úgy, ahogyan mind szeretjük, de akkor mi van az újfajta megközelítéssel?
Fahey elképzelése arról szól, hogy az el nem mesélt történeteket is el kell mesélni, nem csak a fehér főszereplők történetét.
Kisebbségi nézőpontból is, feketének lenni az 1800-as években, mivel ezt a történetet nem igazán mesélték még el. Volt rasszizmus, előítéletek, és én tényleg ezt akartam megérinteni ezzel. – Philemon Chambers.
Justin Johnson Cortez bevallja, hogy ide-oda ingadozott, hogy egyáltalán részt akar-e venni a sorozatban.
Sok fenntartásom volt egy ilyen korabeli darabbal, hogy egy ilyen őslakost játsszak el ebben az időben, mert már annyiszor láttuk ezt és valahogy mindig ugyanazt kaptuk. Úgy nőttem fel, hogy westerneket néztem és cowboy akartam lenni, mert annyira szórakoztatóak voltak. Sosem akartam igazán indián lenni. – Justin Johnson Cortez.
Azt mondja, hogy csak akkor érezte magát ‘biztonságban’, amikor találkozott a producerekkel, hogy beszéljen erről. Egy apacs tolmács segítségével pedig arra összpontosított, hogy egy ‘igaz történetet’ vigyen a vászonra.
Úgy akartam megcsinálni, hogy valóban tiszteletben tartsam az apacs kultúrát. Nem mindig fogjuk 100 százalékosan eltalálni, de mindent megteszünk, ami tőlünk telik. – Justin Johnson Cortez.
De ha a nyugati sokszínűségről van szó, akkor még több történetet kell elmesélni.
A nemi szerepek a Nyugaton és a határvidéken nem voltak olyan egyértelműek, mint az az emberek gondolják. Voltak már queer emberek a Nyugaton, voltak transz emberek, és voltak mindenféle társadalmi és romantikus párkapcsolatok is. Ez egy nagy végtelen határvidéki világ, ahol az emberek a rasszizmus, a szexizmus és a homofóbia közepette ismerték ki egymást. Az egyik dolog, amit a legjobban szeretek a sorozatban, hogy van egy hely a nemi szerepek és a queerness feltárására.
Fahey erről így fogalmaz:
Lehetőség volt visszamenni és újra felfedezni egy korszakot és megkeresni azokat az el nem mesélt történeteket, megkeresni a valódi, élethű karaktereket, akik eddig sosem kerültek reflektorfénybe.
Azonban, amikor a sorozat nem a saját ízlése szerint értelmezi, hogy mi is az a western, akkor azért minden hagyományos dolgoz kiélvez benne, ami a westernt westernné teszi. Például az izgalmas lövöldözést és a lovas üldözést. Igen, a szereplők a forgatás előtt részt vettek egy úgynevezett cowboy-táborban. És igen, McNamara megtanult fordítva, háttal lovagolni. (Ezt a képességét végül nem használtál a pilotban, de Fahey esküszik rá, hogy valamikor még használni fogják.)
A westerneknek van egyfajta nosztalgiája és egy kalandos aspektusa is. Egy kis romantika, ami sok ember számára ismerős. – Katherine McNamara.
A Walker: Independenceben, amelyet McNamara szeretettel a ‘nem a mamád westernjének’ nevez, lesz benne romantika, leszámolás és mindenekelőtt dráma.
Azt hiszem, a tét néha drámaian magasabb a westernekben. – Seamus Fahey.
És egy olyan elszánt emberrel, mint Abby Walker, a dolgok nemcsak még bonyolultabbak lesznek.
Egy olyan nő, akinek nemcsak minden mással kell megküzdenie nőként, hanem még a társadalom akadályaival is. Egy olyan nőnek lenni, aki nem illik bele, saját kihívásokat jelenthet, de az is, hogy lehetőségünk van arra, hogy bizonyos értelemben felforgassuk az álló vizet, az nagyon is szórakoztató.
De a sorozat nemcsak Independence embereiről szól. Hanem Texas történelmének egy korszakáról is.
A fordulópontok megszállottja vagyok. Pont ez idő tájt volt egy hatalmas fordulópont, nem csak az országban, hanem Texas történelmében is és így lett valami, ahol ha mindezek a karakterek döntést hoznak, amelyek miatt mindannyian egyszerre kerülnek hatásba, de közben újra megalkotjuk, milyen volt Texas ebben az időben, akkor ez egy szép ütközési pályának tűnik. – Seamus Fahey.
És, ha már itt tartunk, mit mond Fahey, végső soron miről szól a sorozat? Az identitásról.
A westerneket szerintem a változó világ, a változó táj határozza meg. Hogyan alkalmazkodnak az emberek? – Seamus Fahey.
Nem világos még, hogy Abby Walker hogyan fog alkalmazkodni és hogy új barátai (és ellenségei) hogyan néznek majd szembe a saját fordulópontjaikkal. Egy dolog azonban nagyon is világos: McNamara ezt kinyilatkoztatta.
Állandóan felteszik nekünk ezt a kérdést: Mi az álomprojekted? Az én patetikus válaszom mindig is az volt: Adj rám egy fűzőt és egy abroncsos ruhát, akkor én boldog lány leszek. Szívesen csinálnék egy korhű darabot. És azt hiszem, a kinyilatkoztatásom megtérült, mert itt vagyok.